heidispring.dk adfærd - læring - trivsel - inkluderende fællesskaber
TEMAER:
(Klik og læs mere)
Foredrag/oplæg/kurser/rådgivning/sparring/udviklingsforløb, der er med praksisnære eksempler og værktøjer samt forsknings- og teoriinformerede.
Ikke blot i familien – fx i forældre- barn forholdet – men også i forholdet mellem de fagprofessionelle (lærere, pædagoger m.fl.) og børn/unge, er den gode relation essentiel. Udebliver eller trues den gode relation, forringes barnets og den unges udviklingsmuligheder, og set fra et voksenperspektiv bliver det sværere at udøve indflydelse… Centralt er derfor spørgsmålet om, hvad der er den gode relation, samt hvordan relationen kan udvikles og plejes. Det gælder, hvad enten der er tale om relationer mellem voksne (fagprofessionelle, forældre) og børn og unge eller relationerne børn og unge imellem.
Ingredienser i den gode relation
Ledelse af relationer
Når relationen udebliver
Relation som mål og middel
Motivation og modstand
Børn/unges perspektiver på relationen
Tag temperaturen på relationen
Relationer mellem børn/unge, forældre, fagprofessionelle
Omsorgssamtalen
Konkrete værktøjer, cases og øvelser
Læs mere om relationers betydning i ”Udsat – læreren og skolen som beskyttelsesfaktor”, Heidi Honig Spring og Frank Spring.