heidispring.dk adfærd - læring - trivsel - inkluderende fællesskaber
TEMAER:
(Klik og læs mere)
Foredrag/oplæg/kurser/rådgivning/sparring/udviklingsforløb, der er med praksisnære eksempler og værktøjer samt forsknings- og teoriinformerede.
"Klasseledelse" eller "ledelse af børnegrupper" (i daginstitution og klub) er en væsentlig ingrediens i arbejdet med at skabe og vedligeholde de inkluderende miljøer, hvor børn og unge oplever at deltage, bidrage og profitere såvel fagligt som socialt. Forskellige former for klasseledelse er ikke alle lige hensigtsmæssige, når læring og trivsel skal fremmes og eventuel problemadfærd skal reduceres eller forebygges. God klasseledelse handler bl.a. om organisering, struktur og den proaktive og anvisende lærings- og adfærdsledelse, der er befordrende for både den enkelte og gruppetilhørsforholdet.
Adfærds- og læringsledelse
Organisering af undervisning, aktiviteter, læring og det fysiske rum
Timens opbygning
Strukturer og rutiner
Klasseledertyper – og hvilken der fremmer læring og trivsel
Differentiering og forskellighed
Motivation og modstand
Gode beskeder
Feed-back –former
Koordination og samarbejde
Regler og konsekvenser
Konkrete værktøjer, cases og øvelser