heidispring.dk adfærd - læring - trivsel - inkluderende fællesskaber
TEMAER:
(Klik og læs mere)
Foredrag/oplæg/kurser/rådgivning/sparring/udviklingsforløb, der er med praksisnære eksempler og værktøjer samt forsknings- og teoriinformerede.
Børn og unge med uadagerende problemadfærd fylder i hverdagen gennem udtryksformer som destruktiv uro, aggressiv adfærd, verbale overfusninger, kontrær opførsel mv. Spørgsmålet er, hvordan man kan forstå, at børn og unge agerer på denne vis, og også hvilke tiltag og indsatser der kan iværksættes for at forebygge eller reducere adfærden – i nu´et, når barnet/den unge eksploderer, og generelt.
Forskellige årsager og perspektiver på udagerende adfærd
Hvad fremmer og vedligeholder udagerende adfærd?
Hvad er/gør det ”normale” barn/den ”normale” unge?
Affektudbrud og affektregulering
Konflikter og konfliktforebyggelse
Negativ adfærd og læringsfællesskaber, der bløder
Adfærdsledelse
Principper, organisering og tilgange der forebygger og reducerer udagerende adfærd
Læs mere om børn og unge i udsatte i udsatte positioner i ”Udsat – læreren og skolen som beskyttelsesfaktor” af Heidi Honig Spring og Frank Spring.