TEMAER:
(Klik og læs mere)
AKT-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling
af Bjarne Nielsen (red.)
Kap. 3: AKT-vejlederens virker - en indkredsning af
kompetencekrav, arbejdsindhold og udfordringer
- af Heidi Honig Spring
Dafolo, 2011
Kap. 7: De stille børn
- af Heidi Honig Spring
Dafolo, 2011
Klik på bogen for at komme til forlagets hjemmeside
ATK-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling giver et aktuelt overblik over det væsentligste indhold af AKT-arbejdsområdet. Efter en indledende introduktion til skolens aktuelle situation og AKT-arbejdets baggrund, indhold og hensigtsmæssige struktur tilbyder antologien et inspirerende indblik i AKT-arbejdet i praksis på en række centrale områder. Med dette udgangspunkt præsenteres læseren for den nyeste viden inden for faget og for konkrete redskaber til at håndtere AKT-arbejdet, for eksempel i forbindelse med klasseledelse, klasseproblematikker, sociale kompetencer hos elever, de stille elever, forældresamarbejdet, tidlig identifikation af problemer og forventninger til AKT-vejlederens kompetencer.
Antologien er skrevet til AKT-vejledere, AKT-konsulenter, klasselærere, skoleledere, psykologer, der samarbejder med PPR, lærerstuderende og andre med interesse for specialpædagogik i et inkluderende perspektiv.
Anmeldercitater:
'Bogen kan give læseren et solidt, systemteoretisk fundament, og den kan samtidig - i kraft af en omfattende indholdsfortegnelse - fungere som en håndbog (...) Bogen giver et godt overblik over et noget spraglet område inden for folkeskolelovens virksomhed.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
-----------
'Et pletskud. En absolut nødvendig bog hvis du arbejder indenfor AKT-feltet på din skole. Bogen er en skatkiste med inspiration til AKT-vejlederens daglige arbejde på skolen.'
AKT-Bladet