AKT-vejledning i praksis - bog

heidispring.dk     adfærd - læring - trivsel - inkluderende fællesskaber

AKT-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling

af Bjarne Nielsen (red.)


Kap. 3: AKT-vejlederens virker - en indkredsning af

kompetencekrav, arbejdsindhold og udfordringer

- af Heidi Honig Spring

Dafolo, 2011


Kap. 7: De stille børn

- af Heidi Honig Spring

Dafolo, 2011


Klik på bogen for at komme til forlagets hjemmeside



ATK-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling giver et aktuelt overblik over det væsentligste indhold af AKT-arbejdsområdet. Efter en indledende introduktion til skolens aktuelle situation og AKT-arbejdets baggrund, indhold og hensigtsmæssige struktur tilbyder antologien et inspirerende indblik i AKT-arbejdet i praksis på en række centrale områder. Med dette udgangspunkt præsenteres læseren for den nyeste viden inden for faget og for konkrete redskaber til at håndtere AKT-arbejdet, for eksempel i forbindelse med klasseledelse, klasseproblematikker, sociale kompetencer hos elever, de stille elever, forældresamarbejdet, tidlig identifikation af problemer og forventninger til AKT-vejlederens kompetencer.


Antologien er skrevet til AKT-vejledere, AKT-konsulenter, klasselærere, skoleledere, psykologer, der samarbejder med PPR, lærerstuderende og andre med interesse for specialpædagogik i et inkluderende perspektiv.



Anmeldercitater:


'Bogen kan give læseren et solidt, systemteoretisk fundament, og den kan samtidig - i kraft af en omfattende indholdsfortegnelse - fungere som en håndbog (...) Bogen giver et godt overblik over et noget spraglet område inden for folkeskolelovens virksomhed.'

Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter


-----------


'Et pletskud. En absolut nødvendig bog hvis du arbejder indenfor AKT-feltet på din skole. Bogen er en skatkiste med inspiration til AKT-vejlederens daglige arbejde på skolen.'

AKT-Bladet


ids@demolink.org

1-800-000-0000