heidispring.dk adfærd - læring - trivsel - inkluderende fællesskaber
TEMAER:
(Klik og læs mere)
Foredrag/oplæg/kurser/rådgivning/sparring/udviklingsforløb, der er med praksisnære eksempler og værktøjer samt er forsknings- og teoriinformerede.
Undersøgelser viser, at undervisningsdifferentiering er en svær størrelse, og måske er det utopi at forestille sig, at den fagprofessionelle kan differentiere i en sådan grad, at undervisningen konstant ”rammer” alle børns og unges behov og forudsætninger. Men gennem planlægning og en række forudgående overvejelser, gennem forskellige tilgange og værktøjer – og gennem inddragelse af flere aktører i arbejdet med undervisningsdifferentiering, bliver det muligt at bliver bedre til undervisningsdifferentiering.
Undervisningsdifferentieringsbegrebet
Forudsætninger for undervisningsdifferentiering
Vurderingsparametre som afsæt for differentiering
Fordelingsmodellen
Differentiering gennem forskellige motivationelle faktorer
Samarbejde om differentiering
Ideer og værktøjer